Appelpannekoek het lekkers?

Appelpannekoek het lekkers?

Berichtdoor Sjors op vr 02 jan 2009, 21:45

Er zijn vele soorten pannekoeken. Maar onbewust kies ik bijna altijd pannekoek met appel. Zit ik altijd goed denk ik dan. Lekker met stroop. Zo nu en dan maak ik ze ook zelf en voor anderen in de familie. Vinden dat dan een specialiteit. Friet maken is ook zoiets, vaak gebeurd dat door dezelfde persoon die daar dan voor aangewezen is. Zijn er toch specialiteiten die écht boven die appel uit komen, niet met kaas enzo. en champignons?
Sjors

Re: Appelpannekoek het lekkers?

Berichtdoor Sjors op zo 04 jan 2009, 01:30

Vaak is het een appelpannekoek zondermeer of andere soorten pannekoeken, maar je zou ook zoiets kunnen proberen als een combinatie van appel en iets anders. Bijvoorbeeld appel met noten dacht ik. Of uitgebreidere combinaties met appel. De appel moet dan wel de boventoon houden kwa smaak. Wie weet iets op dit gebied van kokkerellen en leuke verzinsels. :P
Sjors

Berichtdoor Sjors op zo 04 jan 2009, 01:39

Appels en peren (niet dubbel bedoeld) gaat bijvoorbeeld niet omdat de ene smaak niet boven de andere uit komt, dan kun je beter óf appel óf peren doen. Alhoewel ik een pannekoek met peren wel iets uitzonderlijks vind, heb dit nog nooit geproefd, weet ook niet of dit bestaat. Pannekoek met peren.... :(
Sjors

Berichtdoor Sjors op ma 05 jan 2009, 04:14

Een hartige pannekoek met ommelet is misschien aan te bevelen onder ons babbelaars. Dus de ommelet erboven op, een soort dubbellaag en kwa vorm interessant. Van kijkes mammie er zit een ommelet, boven op een pannekoek! Maar dan zit je wel met de keuze van de ingredienten, moeten die nu in de ommelet of in de pannekoek op zich. Of allebei natuurlijk. Moeilijk natuurlijk, de ingredienten moeten op elkaar ingespeeld zijn dan en het mag niet uit de hand lopen, het ís al een gewaagde combinatie. Ik denk dat we de appel er dan maar bij in moet laten schieten.
Sjors

Berichtdoor Sjors op ma 12 jan 2009, 11:59

Heb je ooit weleens een belgische pannekoek geproeft, zo plat als tante sidonia met twee rode koontjes van suske en wiske en de karakteristieke Krachtige smaak van Jerommeke en als je abuis bent en je vergeet het bestek dan zit lambik hierachter, heel typisch dat belgisch gebeuren in de keuken. Kuifje is ook zoiets maar die is homo heb ik gelezen. :roll:
Sjors

Berichtdoor Sjors op di 13 jan 2009, 15:45

Flensjes zijn lekkere "pannekoekjes" in het klein en heel smakelijk met een beetje suikerpoeder. Dit is puur gelaten, zondermeer om het karakter te bewaren. Echt lekker zoet. Maar nu ik me herinner heb je ze ook met vanillepudding en room ertussen, maar die heten dan roomsoesen en soesjes, heerlijk. Met ijs serveren lijkt me ook een goed idee, iets warms en kouds tegelijk. :crazy:
Sjors

Keer terug naar Eten & Drinken